.:: عشق شکسته ::.
.:: عشق شکسته ::.

.:: عشق شکسته ::.

brokenlove.tk

دست خط خداوند

کاش لغت نامه ای بود و آدم می توانست معنی جوانی را توی آن پیدا کند

آن وقت شاید واقعا می فهمیدم که

آیا این جوانی همان چیزی است که به شناسنامه آدم ها سنجاق شده است؟

یا یک جور میراث است که بعضی ها آن را به ارث می برند و

بعضی ها از آن محروم اند

 

 


کاش می فهمیدم که آیا جوانی را می شود خرید

و می شود قرض کرد و می شود از جایی جفت و جورش کرد یا نه

 


شاید هم جوانی یک جور جهان بینی است،

یک نوع تئوری و یک گونه از تفکر، که ربطی هم به سن و سال آدم ها ندارد

 

 


شاید هم به قول قدیمی ها، شعبه ای از جنون است و دوره بی تجربگی است



ادامه شو تو ادامه مطلب بخونید راستی نظر حتما بدید !!!!  

و زمان خیالات خام و خواسته های بسیار و آرزوهای دور و دراز

 

 

 


مادربزرگ می گفت: جوانی یک جور مُد است

قدیم ها جوانی مد نبود، آدم ها چند سالی بچه بودند و بعد

به چشم بر هم زدنی پیر می شدند


کسی وقت نداشت جوانی کند

 

 

 

 

*****


دنیا جای عجیبی است و آدم ها و تعاریف و اتفاق هایش از آن هم عجیب تر

 

به خودم می گویم من حتما جوانم

اگر جوانی به شناسنامه ربط داشته باشد، من جوانم

اگر میراثی باشد، آن را به ارث برده ام

اگر دارایی باشد، آن را دارم

اگر جهان بینی و تفکر هم باشد

 

من، هم جوانانه می بینم و هم جوانانه فکر می کنم

 


اما همین که از خانه پا بیرون می گذارم، مطمئن می شوم که اشتباه کرده ام

بین آن جوانی که من فکر می کنم با این جوانی که عمل می شود

زمین تا آسمان فاصله است

 

=============


از جنگ که بر می گردی،خدا می داند که به جنگ رفته بودی

خاک روی پیراهنت را می تکاند و نشان لیاقتی به تو می دهد

نشان لیاقتش اما مدالی نیست که بر گردنت بیاویزی

نشان لیاقت خدا تنها چند خط ساده است

خط های ساده ای که بر پیشانی ات اضافه می شود

و روزی می رسد که پیشانی ات پر از دستخط خدا می شود

 


آیینه ها می گویند آن کس زیباتر است که خطی بر چهره ندارد

آیینه ها اما دروغ می گویند

دستخط خدا بر هر صفحه ای که بنشیند، زیبایش می کند


***جوانی بهایی است که در ازای دستخط خدا می دهیم

دستخط خدا اما بیش از اینها می ارزد

کیست که جوانی اش را به دستخط خدا نفروشد

 

 

***

 

 

 {خوشبختی یعنی اینکه خداوند آنقدر عزیزت کند که مایه آرامش دیگری شوی}

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد